Uszkodzony sterownik wycieraczek objawia się problemem z ich wyłączeniem lub brakiem możliwości zmiany prędkości wycierania przedniej szyby. Sterownik można w większości przypadków naprawić samodzielnie poprzez wymianę przekaźnika z wypalonymi/zużytymi stykami.

Przekaźnik o numerze 377 (4B0 955 531 A) znajduje się pod kierownicą, do jego wyjęcia konieczne jest wyjęcie włącznika świateł mijania oraz demontaż plastikowej osłony nad kolanami kierowcy. Do zdjęcia osłony potrzebne jest zdemontowanie dekla osłaniającego bezpieczniki (między drzwiami a kokpitem) oraz odkręcenie wszystkich znajdujących się tam śrub (torx). Po odkręceniu komory bezpieczników możemy wyjąć włącznik świateł oraz zdemontować wspomnianą wcześniej osłonę. Po zdjęciu osłony możemy wyjąć przekaźnik znajdujący się w miejscu wskazanym na poniższym zdjęciu.

Przekaźnik

 

Obudowę sterownika zdejmujemy bez większych przeszkód, trzeba zachować ostrożność aby nie uszkodzić przy tej operacji jego wnętrza.

 

 

Sprawdzić należy działanie przekaźników opisanych na poniższym zdjęciu jako #1 oraz #2. W przypadku nieznacznego zużycia pomocne może okazać się już wyczyszczenie styków drobnym papierem ściernym, jednak nie warto w tym momencie oszczędzać. Lepszym wyjściem jest wymiana przekaźników na nowe - koszt elementu to około 5-10 zł za sztukę. Model pasujący do sterownika to m.in.:  FORWARD INDUSTRIAL CO. FRA2C-2-DC12 Przekaźnik: elektromagnetyczny; SPDT; Ucewki :12VDC; 40A; 1,6W

Po udanej wymianie wszystkie funkcje sterownika powinny wrócić do normy.